Tavaly októberben közöltük az örömhírt, hogy a Paprika Malom és Múzeum a Good Travel Seal értékelése alapján az ezüst minősítés tulajdonosa lett. Most Molnár Anita a Csongrád-Csanádi Kereskedelmi és Iparkamara oldalán megjelent interjúban arról beszélt, hogyan kívánja a gyakorlatban alkalmazni a tanúsítványt, illetve, hogy mit tervez a továbbiakban.
Egy minősítési rendszer a zöld célkitűzésekért
A Good Travel Seal egy fenntarthatósági menedzsment program, melynek célja, hogy mikro-, kis- és középvállalkozások számára elérhető és megbízható tanúsítványt nyújtson. A minősítési rendszer azért jött létre, hogy segítse a vállalkozások „zöldítési” terveit, hozzájárulva ezzel a felelősségteljes turizmus fejlődéséhez.
A tanúsítvány megszerzésének hosszú és bonyolult folyamatához az Ecotours Project biztosította a lehetőséget és a forrásokat. „A helyi közösségek megerősítése, hogy a körkörös és fenntartható turisztikai rendszerek közös fejlesztésének hajtóerejévé váljanak.” Így hangzik a kezdeményezés céljának összefoglalása.
Kopilovic Erzsébet és Erődi Tamás, akik – a Classic Grill Szerb Étterem és Pince, illetve a Monster DownTown Étterem képviseletében – szintén tavaly óta az ezüst minősítés birtokosai, ugyancsak az Ecotours keretein belül pályáztak.
Az interjúban ők is megfogalmazták azt, amit mi is tanulságként említettünk: Bár az ezüst fokozat megszerzése sok adminisztrációs teherrel járó folyamat volt, egy felelősségteljes vállalkozó csak a fenntarthatóság útját választhatja.
Ezüst minősítés után arany? Molnár Anita tervei
A projekt résztvevőinek szintén közös tapasztalata volt, hogy – bár a fenntarthatóságért eddig is sokat tettek – az eredmények közlésére és a jövőbeli közös munkára is komoly hangsúlyt kell fordítaniuk.
Hasonlóan gondolkodunk a továbbiakról is. Az ezüst fokozatra is büszkék vagyunk, két év múlva azonban az arany minősítést szeretnénk majd megszerezni a Globális Fenntartható Turizmus Tanácstól.
Az interjúban – ami már az új, Paprika & FolkArt nevű, népművészeti boltunkban készült – Molnár Anita így fogalmazott:
„A célunk az, hogy hozzánk betérve rálátást kapjanak a magyar és a külföldi turisták is arra, hogy mi mindenre jó a szegedi paprika, miért van arra szükségünk. De szintén az Ecotours eredménye az, hogy készítettünk egy munkavállalói kiskönyvet, melyben minden fontos és hasznos tudnivaló szerepel a kollégáink számára, kitérve a zaklatáspolitikára és az etikus viselkedésre is.
A tanúsítvány megszerzése során ugyanis az derült ki, hogy nem elég részletes a zaklatáspolitika kapcsán nyújtott tájékoztatónk. Ez volt az egyik ok, hogy lecsúsztunk az arany minősítésről. Azóta javítottunk ezen, minden munkavállalónk levizsgázott a kézikönyvbe foglaltakról, és ha új kolléga érkezik hozzánk, neki is teljesítenie kell majd ezt.”
Anita azt is elárulta, számára az Ecotours egyik hozadéka az, hogy új, szegedi üzletük része lesz a jövőben a Gyuris-Karancsi Dóra által szervezett Élménysétának. Korábban is dolgoztak már együtt, az Ecotours projekt által viszont erősebb lett a kapcsolatuk.
Még több részlet A szögedi paprika című könyvben!
Szívesen megtudnád, milyen történetek állnak a minőségi termékek mögött? A fűszerpaprika fogyasztása során az őrlemény múltját is megízlelnéd? Webáruházunk kínálata nem létezhetne a Molnár Anita könyvében vázolt folyamatok nélkül. A szögedi paprika című kötetben kontinenseken átívelő kereskedelemről, szántóföldi munkáról, malomipari fejlesztésekről, Szeged múltjáról és a magyar paprika jövőjéről esik szó.
A kiemelt kép forrása: cskik.hu
Megújult a Paprikamolnár webáruháza. Több termék, szebb csomagolások, könnyebb kereshetőség: www.paprikawebaruhaz.hu
Tetszett a cikk? Ha szeretne még paprikás és fűszeres témában, heti rendszerességgel cikket olvasni, hírt kapni az ÚJ paprika elkészültéről, iratkozzon fel hírlevelünkre. Feliratkozás után letöltheti Fűszerpaprika Kisokosunkat.